Vår passion i hästar

2014-03-04
12:42:38

Akademisk kurs här på gården

Nu har vi bokat in ett kurs tillfälle för Frida Källgren den 22/3 och hon lär ut  Akademisk Ridkonst , så är någon sugen på att vara med så hör av er till mig. Jag har inte tränat för Frida så detta blir första gången för mig med, man vet aldrig om man trivs med en tränare förrän man provat. Carina Branderup rider jag fortfarande för och tycker hon är mycket bra på att lära ut och se vad som behöver utvecklas både hos häst och ryttare. Men det blir så långt mellan gångerna och det vore skönt att få hit någon till gården regelbundet. 
Claire och jag kämpar på med att få bättre kondition på Freja och Asdis, de är så fina tillsammans, Frenja vill också med men hon får vänta ett tag till. Karro har fått upp Oskadis i bra kondition och hon har fått fina muskler. Det var tur för mig och Oskadis att jag fick hjälp denna vinter att rida henne, hade inte hunnit med henne också. Mimir jobbar jag bara på banan i skritt och på våra övningar vi fått av Carina.B. Han är så fin nu men jag vill sko honom så vi kan ge oss ut på längre turer och i full fart. Han tappade en sko och fläkte upp hoven så pass mycket att det inte gick att sätta på en ny.
Navas fortsätter att vara vild och galen, men det är bara hormonerna i honom som spökar. Ser fram emot att börja jobba honom, men vill inte börja förrän jag verkligen vet att jag har tid/ork så det räcker. När jag väl har börjat jobba honom så vill jag inte behöva göra ett uppehåll och jag har mycket att få igenom i denna eldröda hingst.
Sara har fått Constantia så fin och det ska bli roligt att se dem starta i hoppningen i år, men de kommer att börja mycket lugnt och bygga självförtroende först. Rebecka och jag har tagit hand om henne medan Sara är på Teneriffa med Martin, mamma och pappa samt min syster Lenas familj. Själv fick jag stanna hemma och sköta djuren, lite avis är jag allt då de har sol och värme.
Isabell ska snart få föl, lite över en månad kvar om jag räknat rätt. Tänk att jag till slut fick mitt föl efter Isabell och Arro-Bell, detta har jag väntat på länge. Hoppas på ett sto föl då jag har hingstar så det räcker.
 
 
 
  
Kommentarer:
2014-03-04 @ 20:48:02
#1: Annica

Frida har jag läst om tidigare. Hon bor nära mina svärföräldrar. Jag har dock inte hört några referenser eller sett henne in action 😉

2014-03-06 @ 19:30:25
#2: Susanne

Jag vet inte heller hur hon är, men det ska bli spännande att se. Hon var mycket trevlig att prata med och det är en bra början.

2014-03-13 @ 19:49:25
#3: Anki

Åh vad fin bilden blev, vad kul!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: